Logo Fietsen123

Nieuws

BOVAG-garantie tweedehands fiets

Friday 1 September, 2006

GeschillencommissieOok nieuw is de Geschillencommissie Tweewielers, die bij de Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken in Den Haag is ondergebracht. Het betreft een initiatief van de ANWB en BOVAG. Consumenten die vinden dat hun klacht bij een bij de BOVAG aangesloten tweewielerbedrijf niet naar tevredenheid wordt opgelost kunnen zich voor bemiddeling melden bij het ANWB-BOVAG Bemiddelingsbureau. Het telefoonnummer is: 0900-269 22 68, kosten 35 cent per minuut. Slaagt de bemiddeling niet, dan kan de klacht aan de Geschillencommissie Tweewielers worden voorgelegd die een voor het bedrijf bindende uitspraak doet.

BOVAG Fiets CheckEerder dit jaar voerden de tweewielerbedrijven van BOVAG al de BOVAG Fiets Check in. Bij deze gratis controlebeurt wordt de fiets op maar liefst 47 punten nagelopen. Voorbeelden van checkpoints zijn de banden, remkabels, verlichting, slot, ketting en lagers. Ook maakt de fietsenmaker een proefrit op de fiets, waarbij hij onder meer op de besturing en de werking van de remmen let. Blijken er reparatiepunten te zijn, dan geeft het BOVAG-bedrijf een kostenindicatie van de werkzaamheden en onderdelen.

Link*Fietsenzaken