Logo Fietsen123

Nieuws

Frietness blijkt geslaagde reclamestunt

Thursday 26 November, 2009

In het Brabantse Deurne, aan de uitvalsweg naar Helmond, heeft een snackbarhouder een aantal hometrainers in zijn zaak laten plaatsen. Om mee te doen aan de acties tegen de 'verdikking' van de Nederlander. Hij gaf er de naam Frietness aan. Bijna alle media publiceerden erover. Caloriën verbrandenHet idee is simpel: de klanten van 'De Snackbar' plaatsen hun bestelling en kruipen vervolgens op een hometrainer in plaats van te wachten op een stoel of aan een tafeltje. Wanneer hun maaltijd bereid is, hebben ze op voorhand al wat calorieën verbrand. Wie dat wil kan zijn frietjes zelfs verorberen tijdens het fietsen. Op de menukaart staat ook gemarkeerd hoeveel minuten 'frietness' er tegenover elke snack staan. Het concept past naadloos in de nieuwste campagnes tegen dik-worden. Gezond dus!

Kek marketingbureauWim Boevink van het dagblad Trouw ging er op bezoek. Hij ontdekte, dat het een - overigens zeer geslaagde - reclamestunt is. "De snackbareigenaar, Kenny van den Berkmortel, had die frietness niet zelf bedacht, maar was ingegaan op een verzoek van een kek marketingbureau dat een stuntje wilde uithalen. "Echt gebruik maken van de fietsen doen de mensen niet”, zei hij. Maar het idee oogstte zoveel media-aandacht dat hij de - geleende - fietsen nog maar even liet staan".

Link* Alles over deze reclamestunt