Logo Fietsen123

Nieuws

Nationale Fiets Telweek was groot succes

Friday 20 November, 2015

Het eerste Nationale fietsonderzoek is een succes gebleken. 55.000 deelnemers downloadden en activeerden de app, ruim 20% meer dan beoogd. NOS, RTL, Omroep Max en diverse radiozenders en kranten besteedden aandacht aan het fietsonderzoek.

Het fietsonderzoek vond plaats tijdens de tweede week van september. Fietsers namen deel door de speciale onderzoeksapp App de Fiets! te downloaden, die data verzamelde over hun fietsgedrag. Deze data wordt door de overheid gebruikt om het fietsnetwerk te verbeteren. Toen een kritische massa van 7.000 deelnemers werd bereikt, is de publiciteit gezocht voor impact en free publicity.

resultaten
De campagne liep in totaal vijf weken en realiseerde naast de ruim 55.000 downloads (waarvan 51.000 actief deelnamen tijdens de Fiets Telweek) 11.084 actieve Facebookfans, 42.000 reacties op social media, een top-5 positie in de App store en 640 berichten in de media. Wegens het grote succes komt er in 2016 een vervolg op de Fiets Telweek. Sociale Zaken zal samen met Beaumont de nieuwe campagne rond het onderzoek ontwikkelen.

De Fiets Telweek is een gezamenlijk initiatief van de Fietsersbond, Keypoint, Beaumont Communicatie en Management, Mobidot, NHTV en werd actief gesteund en uitgevoerd door Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Provincie Limburg/Maastricht, Noord-Brabant, Gelderland, Utrecht, Overijssel, Groningen/Assen, stadsregio Amsterdam, Metropoolregio Rotterdam/Den Haag.